Tercih Danışma Komisyonu (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi TEOG)
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sisteminde (TEOG) İlçemizde oluşturulan Tercih Danışma Komisyonu 06-16 Temmuz 2015 tarihleri arasında Feride Ahmet Şener Ortaokulunda İlçemizdeki tüm öğrenci ve velilerimize tercihleri ile ilgili hizmet verecektir.Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi (TEOG)
Tonya İlçesi Tercih Danışma Komisyonu
Sıra No |
Komisyonda Görev Alan Öğretmenler |
Komisyonun Görev Yapacağı Okul |
Komisyonun Görev Yapacağı Tarih |
İrtibat Telefonu |
1 |
Osman KAYHAN (Rehber Öğretmen) |
Feride Ahmet Şener Ortaokulu |
06-16 Temmuz 2015 |
0462 881 3094 0462 881 3433 |
2 |
Asiye Nur TURAN (Rehber Öğretmen) |
|||
3 |
Ayşe ÖZKURT (Rehber Öğretmen) |
|||
4 |
Mehmet GÜLÜMSER (Rehber Öğretmen) |
EK
TERCİH DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Mesleki rehberlik hizmetleri bir anda olup biten bir süreç değildir. Ancak; ortaöğretim kurumlarına sınav sistemi ile öğrenci yerleştirildiğinden öğrencinin aldığı puan ve alan/dal/meslek seçimine ilişkin temel bilgiler ışığında en doğru tercihi yapma ve özelliklerine en uygun okula yerleştirilmesi konusunda gerekli hizmeti sunmak rehberlik hizmetlerinin en temel işlevlerinden biridir.
Oluşturulan tercih danışmanlığı komisyonlarında öğrenci ve velilerine yönelik sunulacak mesleki rehberlik hizmetlerinde;
· Öğrenci ve ailesinin tercih etmeyi düşündüğü okulları önceden ziyaret etmesi, fiziki koşulları, okulun eve olan uzaklığı, ulaşım, yatılılık, eğitim –öğretim durumu ve yükseköğretime geçişteki başarı durumunun,
· Öğrenciye daha önce uygulanmış bireyi tanıma teknikleri sonuçlarının,
· Öğrencinin kendi ilgi ve yeteneğine ilişkin algısının,
· Üst eğitim programına ilişkin beklentilerinin,
· Sosyo ekonomik düzeyinin,
· Tercih etmek istediği okulun giriş koşulları, mezuniyet sonrası koşullarının,
· Ortaöğretim sonrası iş hayatı ya da üniversite eğitimine devama ilişkin bilgilerin,
· Okulun yakın ve uzak çevresindeki fırsatların,
· Öğrencinin 5 yıl sonrası için hedeflerinin,
· Okulun ulusal ya da uluslararası proje, faaliyet vb. etkinliklerdeki başarı durumunun,
· Tercih listeleri hazırlanırken okul kontenjanlarında artma ya da azalma, okula giriş yüzdelik dilimi, bölgede aynı nitelikte yeni açılan okullara ilişkin bilgilerin dikkate alınması etkin bir rehberlik hizmet sunumu açısından önem arz edecektir.
Ayrıca; meslek seçiminde dikkat edilecek hususlar açısından da veli ve öğrencilere;
ü Meslek seçiminin bireyin hayatında gelir düzeyini, sosyal statüyü, sosyal ilişkileri, zamanı kullanma biçimini vb. etkilediği,
ü Meslek seçerken ilgi, yetenek, kişilik özellikleri, mesleki olgunluk, içinde yaşanılan kültürün ve aile yapısının etkisi, rol modeller, sınav sistemleri, iş bulma imkânları vb. durumların etkisini,
ü Mesleğin çalışma koşulları ve özellikleri (insanlarla ya da nesne/makinelerle çalışma, gece/gündüz vardiya sistemi, açık/kapalı alanda çalışma, seyahat etme vb.),
üMesleklere ilişkin ayrıntılı bilgiye ulaşıp değerlendirme yapmaları için Türk Meslekler Sözlüğü’nün web adresinin verilmesi http://esube.iskur.gov.tr/Meslek/meslek.aspx
üOrtaöğretim kurumu tercihinin aynı zamanda üst eğitim programı ve geleceğe ilişkin de alt yapı hazırlayacağına ilişkin gerekli bilgilendirmenin yapılması,
Bu bilgiler ışığında öncelikle öğrenci ve ailesine yapılacak rehberlik hizmeti ile bir araştırma yapmaları ve öğrencinin durumunu değerlendirerek tercih hizmeti almak üzere daha sonra tekrar gelmesi ailenin ve öğrencinin daha etkili tercih oluşturmasına katkı sağlayacaktır.